Khamis, 31 Mei 2007

tag..tag..tag!!!

Request buat En.Zeleo...


Dah lame beno ko mintak..resepi dr aku kan Zeleo..aku ingat..x lupe punyer..cume...aku malas nak letak gambo ni sume..banyak tuh..setiap kali aku nk upload gambo je x ble...sampai aku tetido depan lattop aku ni ha...
tp ko nyer pasal Zeleo..aku gagahkan jugak...dan ini lah hasilnyer...ko pueh ati tak???
ayam ambil bah dada...de-bone...pastu ketok2 kasik leper supaye senang gulung..

isi udang chop...klu kaye ble la gune lobster beso lengan

bayam..dicelur tidak terlampau layu...cume ayu-ayu jer..

alamak!! skali macam dalam tv daaa...bawang merah..bawang puith..halia..chop..

garam.....sket je tau...

lada hitam...ikut suka ati..klu nk pedas..


saute bahan2 td...hingga naik bau...

masukkan plak..udang..kacau lbh kurang..

letakkan daun bayam...pastu tgh2 letak filing td

pastu gulung ayam td cam gulung tikar tu....pastu cucuk ngan lidi

supaya x tebukak mase grg nanti...


pastu celup gulungan ayam td dlm telur...pasni plak golek2 kan kt tepung plak..

ha...jadi la macam ni...bole panaskan minyak..

minyak dah panas..goreng smp kuning-kekuningan..minyak jgn panas sgt lak yer...tkt dalam x masak nanti...

tada...inilah hasil nyer...

ade rupe cam sushi plak...aarrghh aku nak sushi..

Tiada ulasan: