Rabu, 2 Mei 2007

Nak tau sape RINDU tuh....??

3 hari lepas aku ader wat entry pasal....tentang kekusutan kepale aku yang tak berape nak betul nih....memang tak dapat dinafikan lagi...kepale aku kusut..serabut...memikirkan....


  1. aku dah "ter"sengaje gaduh ngan salah sorang chef kat tempat aku keje skang nih..maunye tak...asyik dok perli-perli aku....aku tau la keje aku....chef aku yang sorang nih memang busy body sket...tak sker tul time satu shift ngan die....rase cam smackdown jer...huh!!


  2. aku ader gi tengok wayang ngan sorang member satu tempat keje ngan aku nih...mesti la lelaki kan...abis tu dah aku sorang jer ratu kat situ...CEH!!..yang wanita-wanita lain tuh sume dah ader keluarge...payah la sikit nak ajak diaorang...ader 2 3 kucing belari gak la aku invite pi tengok wayang...Jangan Pandang Belakang tuh....last-last sorang jer nak jadi ikut...layan jer lar....ingat benti sampai situ jer...rupe-rupenye..ade 2 3 ekor mamat nih sudah spy kiteorang...pastuh gi ngumpat sal kiteorang berdue kat staff yang lelain...padehal aku bukan buat ape pun ngan member aku yang sorang nih...gi tengok wayang pun salah ker...(dan pastinyer die bukan orang yang aku RINDU tuh!!:-))pastuh siap perli-perli kiteorang lagik....tapi setiap yang bermule tu pasti benti punye..dah penat bercakap senyap la nanti...kiteorang memang layan jer ape dieorang kate...tuh yang mangkuk-mangkuk tu hangin satu badan...


  3. ni pasal aku nak anta gi training kat K.L tuh...ni pun satu gak..kejap jadi..kejap tak jadi...rase cam nak lempang jer chef beso aku yang sorang nih...aku memang malas dah nak berhijrah-hijrah nih....tapi kalau cuti-cuti mesia takpe gak la...ni gi sane nak kene training...keje nyer samer gak cam aku buat kat sini....masak untuk perajurit...cume bezanyer aku masak untuk 3 ribu pax sehari....orang K.L lak masak kurang dari 100 pax sehari...tahapeapetah!ni sebab dah ade management baru la ni....alahai..


  4. dalam banyak-banyak masalah diatas...ni antara berite gumbir dari aku...aku dapat satu sms dari member baik aku...duk kat Taman Maluri...die dah nak mengakhiri zaman bujang die tak lamer lagi...bulan 7 ni la....tu yang best...hadiah sumer dah settle....cume maselah problem nyer skang....die bole suro aku jadi pengapit die plak....aku baru nak bersenang lenang...duk pi makan kenduri....last-last die pun suro aku enterprem same gak...aku bukan ape...segan giler tul...duk atas pelamin tuh..sume duk renung aku reramai...kang tak pasal-pasal aku termalukan diri aku plak..ni berdasarkan pengalaman yang lepas..(tapi bukan macam yang terjadi kat dalam filem Gila Gila Pengantin tu tau!)kalau kejap tak pe la buat nyer...acare tepung tawar tu dekat 2 jam...mau aku kejang berdiri lelamer atas pelamin tu...senang-senang aku bawak ajer kipas cap gaban...pasang plug..pastuh on...ha kan senang!!(bunyi cam Diary Ellyana)tapi untuk tak menghampakan kawan baik aku...aku terime jer la....moge-moge pas ni ble aku buat bisness mak andam plak(soalan:baju ape yang die nak bagi aku pakai mase jadi pengapit diehari tu?musykil nih...)


  5. ni pasal entry makcik & artis yang aku tak kenal tuh....pening hari-hari aku didera untuk mendengar cerite....(ni sebab orang lain buat dono jer kat die..malas nak layan!)aku la jadi mangse...dah tuh aku pun layan gak cerite die...pening sebenarnye...aku dok pikir sape la pelakon tu....at last aku dah tau gak akhirnya...pelakon ni biase-biase jer...berlakon dalam drama Janji Diana kat tv 2 hari ahad jam 9 mlm..abis la aku dah promote crite nih!watak die dalam cerite tu...sebagai Zul...ha carik la sendirik...dan sehingga tadi...kul 8.15 malam 1 hb mei...aku tanpa dirancang menjadi mamarazzi haram....gi naik motor...pastuh lalu depan umah makcik tuh....memang bertuah aku dapat tengok sendirik la pelakon yang diceritekan oleh makcik...dan secare kebetulan aku dah terfollow kete Leez Af 4 tuh...die pun dah usha semacam...ape tak nyer dah 2 4 6 kali aku round-round kat depan umah tu...cuak gak la!!(sape nak no tepon Leez ble ar contact aku...hehe)


  6. dan yang paling penting misi "Bersatu Bertambah Mutu"...yang belum lagi berjaya...masih diteruskan....memang sorang mamat ni dah lamer aku usha...kire admirer aku lani...so aku terpakse gunekan formula 'sendirik buat sendirik tanggung'untuk mencetuskan revolusi dalam kehidupan aku sekarang....so tunggu je la filem yang akan ditayangkan dipawagam bertajuk "Mencari Cinta Tah Berape Hari"...tapi aku tetap RINDU kan die.....(sah giler bayang!)

Cinta tak akan bersatu kalau tanpa keberanian.....:-)

kalau berjaya misi nih...nanti tau la sape RINDU yang disebut diatas...

This i promise you- N'Sync

4 ulasan:

equilibrium_space berkata...

KO RINDU SAMA AKU!!!!Tu yg sebetolnya...nanti aku enteprem lagik 2 hari..Kalu ko gayat atas pokok nun, ko leh amik cuti sehari turun atas muka bumu k. x pe...aku bagi can kat ko...sebab ko menunjukkan sikap dan teladan yg mulia terhadap tamar2 itu!

Noushy Syah berkata...

ehem ehem..wahhh kini telah terjawab kerinduan mu itu pada siapa..emmm, I tot you miss me..Errr...

equilibrium_space berkata...

Ko masih merindu ke???aiiihhhh...ssh tol kan!!!x dapek den nak nolong!

sd. berkata...

uish..peningnye jadual u..
inhale exhale k..

hehe..

i like d song la..dis i promise u..
ingt ms muda2 dulu..ngeh ngeh