Ahad, 25 Disember 2011

bbq di malam minggu

salam...

wah nampaknye tahun depan awal2awal tahun dah ade "wedding of the year"..yusry kawen ngan lisa surihani...mmm mantap jugak pilihan si yusry ni...tp tu bukan point untuk entry kali ni..lantak la kalo korang nk kawen ke ape...jgn tau-tau subuk gaduh pastu nk bercerai berai..salah org ni..salahkan org tu...tak mo..tak mo..tak mo tau!!

minggu ni adik beradik aku sume balik...jadi saje je nak wat bbq..sebab dah lame x dok bakar-bakar kat luar...jadi aku punye la x saba nk wat menu planning..

jadi untuk memantapkan bbq malam tu..aku buat banyak menu...ni kire bebaloi la sape bayar bbq malam tu..erk kene bayar ke (motif kepala otak asyik ingat $$ je..hehe)

ni diantara menu best seantero dunia..mashed potato with gravy..yummy

nasi goreng cina michelle melodi..hehe..dan pastinye ayam bakar & kambing bakar..emm

salad..mushroom soup..coleslaw..siap lilin bagai..sape nak bakar jari pon bole

yg ni x ketinggalan...the big enterframe..udin tgh makan mushroom soup!
(motif?? pegang water spray(ni utk padam api mase bakar..die nages nk pegang!))

ni abg adi tengah makan nasi goreng dgnkakak sepupu die..berselera sungguh!

dan pastinye kami sekeluarga seronok malam tu...ramai-ramai makn bersama..gelak ketawa pengubat duka...hilang masalah dalam pale otak jap..penat jangan cite la...tapi aku sangat puas hati..prepare dari pagi..petang baru siap...sume orang makan senang hati..itu part yang paling bermakna bagi aku..ape yang kite masak..orang makan dengan berselera sekali..ok pas ni jadi acara tahunan untuk rapatkan lagi perhubungan kami sekeluarga...amin...


Tiada ulasan: