Khamis, 26 Julai 2007

cerita masak!

hari ni dah dapat 3 hari aku puase sunat rejab....slow-slow la kan...sekurang-kurang nyer aku buat benda yang sunat...untuk dapatkan pahala...yang wajib apetah lagi....dunia pun dah makin tua.....akhirat pun kena kejar juga....alhamdulillah...

xde la nak cerita pasal duit...harta...kekayaan...tu sumenyer duniawi....just bagi nasihat x nak dengar pun xpe...sape la aku kan...sekadar mampu nasihat-menasihati....

so hari ni....pening jugak nak...makan ape mase berbuka nanti....aku lebih suke masakan dari air tangan mak aku sendiri....dan juga kalau aku rajin..aku lebih suke masak sendiri...melainkan lah kalau aku dah malas tu...memang kene gak "buat" kat kedai....hehe

disebabkan dalam peti ais aku...ade tempoyak yang baru beli semalam......pucuk ubi yang memang sentiase ade kat blakang umah.....serai sendiri jugak...dan cili padi...tanam blakang umah tau....dan yang paling penting ikan keli....ikan lain pun ble gak...tp yang sedap ikan air tawar la....so tu je yang senang dapat...klu sedap ikan patin...

sebab aku nak buat....IKAN KELI MASAK LEMAK TEMPOYAK DENGAN PUCUK UBI....ade yang terliur??...xde kan...aku x kisah ni cerite biase je...bukan cerita ayah aku dapat pangkat Dato...cam Dato Jalaludin Hasan....(aku masih dalam mood memberontak!!maafkanlah aku)

pucuk ubi yg dah dicelur..bawang merah..bawang putih..cili padi & serai(tempoyak & santan xde dlm gmbr)

ikan keli yang disalai atas non stick pan...malas nak panggang atas arang..

hasil nya...sedap hingga menjilat jari aku sendiri...alhamdulilah..

p/s :amacam clear x gambar aku nih...ni gune kamera baru aku tu la....

1 ulasan:

equilibrium_space berkata...

aku sket x rasa terancam ngan lauk pauk ko..hahaa

aku pon pose gak..pastu sampai lembik lutut bising satu kampong..pas tu mak aku nak pelangkong aku...
pastu mase berbuke aku melantak tak hengat! ok???