Jumaat, 20 Julai 2007

hari-hari yang berlalu.....

Ucapkanlah kasih

Satu kata yang kunantikan

Sebab kuat mampu baca matamu

Mendengar bisikmu

Nyanyikanlah kasih

Senandung kata hatimu

Sebab ku tak sanggup

Mengartikan getar ini

Sebab ku meragu pada dirimu

Mengapa berat ungkapkan cinta

Padahal ia ada dalam rinai hujan

Dalam terang bulan juga dalam shedu sedang

Mengapa sulit mengaku cinta padahal ia terasa

Dalam rindu dendam hening malam cinta terasa ada

kenape bila cinta itu datang....

kau langsung sembunyikan diri...

luahkan lah sayang..

aku masih menunggu dengan penuh sabar...

sehingga aku tau..

kau sudah diberi pilihan...

antara aku dan dia...

cuba lah selami hati mu sendiri...

untuk lebih mengenali siapa dihati kau sebenar nyer..

cuba bangun untuk mempertahankan apa yang kau mahu...

memang penantian itu satu penyeksaan...

walaupun suatu hari nanti aku tahu dengan jawapan yang akan kau berikan...

biarkan aku kecewa dengan jawapan yang kau telah berikan...

namun aku gembira dengan

apa yang kau pilih...

bukan aku kalah sebelum berjuang merebut hati mu....

2 ulasan:

Orked berkata...

zila.. kadang² kita tak perlukan kata² yang tak membuktikan apa²..tak perlu ucapan..tapi kita perlukan tindakan..huhuhu...

zilazaki berkata...

kak jie-rasenye saye faham maksud kak jie...dan memang saye tengah lalui cabaran yang datang depan saye sekarang ni...memang saye sekarang tgh bertindak..untuk menjadikan semua ini satu realiti..