Selasa, 9 November 2010

demam datang lagi...


salam....

dah 2 minggu aku x update blog...ape tak nye..pas anak aku demam..aku plak nyer turn...3 hari sebelum aku demam...aku ade try satu brand minuman klorofil dari k-link..memang dah lame nak beli...tp x beli-beli..mahal sket hargenye..cume kali ni try sebab nak tengok keberkesanannya..sebab sebelum lahir aku nak try minum..mane tau kesan nye bagus..sebab sebelum ni pun..anak aku yang first x teruk kene kuning...xde sampai kene tahan kat hospital..klu x merane la lagi nampaknye aku dok kat hospital....klu kene kuning sekali pun..produk ni ble wat mandikan baby..

hari pertame aku minum klorofil ni....waktu malam..ikut sukatan la..250 ml air + 1 sudu makan klorofil....memang xde rase ape pun...tapi stat aku nak tido tu rase dah lain macam...tapi aku wat x tau je la..mungkin letihkan...macam-macam rase...last-last dapat lelap kejap je..satu malam aku x ble tido...ape tak nye satu badan aku rase macam kene cucuk-cucuk..memang seriously aku x leh tido dengan nyenyak nye....mate dok tekebil-kebil...tengok sedap je anak beranak tido..dah malam x leh tido..siang plak aku letih aje memanjang...laki aku kate mungkin kesan dari minum klorofil tu...die mengnyingkirkan toksin-toksin..racun..bende-bende yang x sepatutunye ade dalam badan....nak dekat 3 hari la aku cenggitu...pastu sambung plak..demam nak dekat 4 hari...rehat panjang jugak la aku...


yang ini plak teh rooibos...elok jugak sape yang ade segugut atau haid x lancar...teh ni teh biase je..minum nak tambah gule ble...tapi lagi elok x yah tambah gule...ubat la kate kan..bende mahal..minum pun kene catu sket..hehe...mase aku pas pantang haid aku datang lambat sket sebab breastfeedingkan....sekali datang pakej dengan senggugut..ble tahan die punye senggugut...ade sorang makcik tempat keje aku suro try minum teh ni..sebab die pun ahli k-link nih....die buat teh suam-suam...pastu siap die bekalkan aku teh ni lagi 2-3 uncang...tp memang elok la..teh ni cuci rahim kite...bersihkan dari sume darah-darah kotor yang tertinggal kat rahim kite....next period xde la teruk sangat aku kene senggugut...tapi pastu aku pun "lekat" sorang lagi...penangan teh ni la...hehe...memang aku pernah dengar kat radio pasal kebaikkan teh ni..laki bini nak anak lagi tunggu punye lame....baru dapat anak yang kedua..sebab dia amalkan minum teh ni la....lagi satu rezeki namenye....

menu tengahari aku...sempoi tapi sedap kalah sekinchan ikan bakar..hehe

pas-pas demam ni...tekak tu x brape nak selera...jadi aku pun buat la ikan bakar...sume bahan ade..x yah la keluar kekedai...badan malas giler...kejap je wat ikan bakar ni...resipi cari kat internet...kacang botol wat ulam...makan dengan plak nasi panas..perrgghhh...jangan cakap la mase makan....sampai x sempat wat air asam...ala makan sendiri je...lain la klu makan kat kedai..klu xde air asam...mau cancel order..hehe..ape-ape pun layan aje la...



2 ulasan:

minamisan berkata...

sian ko demam.tp alhamdulillah ko semakin kebah. fasal teh ko beli aku mcm teringin jugak. sbb aku pon boleh tahan jugak senggugut nya tu. kat serem ban x ad jual ke?

Unknown berkata...

Berkongsi sedikit info... hilangkan/ kurangkan senggugut boleh cuba pad herba Avail. Ramai dah yg bagi testimoni bagus - [http://www.goavail.com/testimoni/pengguna/fc-bio-sanitary-pad/]