Rabu, 13 Jun 2007

buat aku tersenyum....

pada entry yg lepas..aku kan ade kate kenape betapa indahnye kehidupan ini....

seminggu yang lepas aku memang sibuk nak tulis entry...tapi mase tu memang banyak idea yang aku nak tulis....

dan dalam seminggu tu juga la...macam-macam terjadi....

memang kita tak nafikan kita sebagai manusia....kadang-kadang kite akan buat kesilapan...

dan kadang-kadang juga....jarang dan susah untuk kita nak ucapkan kata-kata maaf....

sikap suka menyalahkan orang lain.....dari melihat kesalahan dari diri kita sendiri.....

manusia....kadang-kadang kita juga kurang sempurna...

manusia yang ade di sekeliling aku....kadang-kala memberi aku ilham...tersenyum melihat gelagat mereka...

suka dan duka silih berganti...permainan yang tak akan terhenti disitu....

apa yang buat aku tersenyum...


  1. pertalian saudara x akan terputus....walaupun kite akan berselisih faham bertahun-tahun....kadang-kadang pintu hati kita akan diketuk...bila tiba masenye...itu yg terjadi di tempat keje aku...bila ipar duai dah berbaik semula...yang sebelum ni..bermasam muka...dan x bertegur sapa....alangkah bahagianya kehidupan ini..kalau kita faham maksud sebenarnyer...

  2. kawan yg memang rapat...susah juga nak lihat lelaki ni merajuk dengan kawan rapat ni..macam-macam gelagat...selalunya terjadi pada perempuan saje.....bila disangka panas sampai ke petang rupanya hujan ditengahari....hubungan mereka menjadi renggang.....memang aku tau ape sebabnye...tapi sejak akhir-akhir ni....hubungan mereka nampaknye....kembali seperti biase...walaupun bukan seperti dulu...bukan susah nak pamerkan ego masing-masing...

  3. kami disini(tempat aku bekerja)dah semakin rapat....dulunya memang jarang kami bersama....buat hal masing-masing....setelah 7 bulan kami bersama...bila ada apa-apa acara...kami akan pergi bersama-sama......luangkan masa berbual...bergurau....dan dah dapat kenal perangai diantara satu sama lain...tapi kadang-kadang tu...setiap pertemuan mesti ade perpisahan....dan ini mungkin berlaku....tapi tak tau bile...dan setiap kali itu lah hati aku akan sedih...

tapi aku seronok melalui semua ini....walaupun aku tau...kita x selalunya diatas...kadangkala kita akan turun kebawah akhirnya....itu lah kehidupan...yang aku harus lalui....walau sedih..suka..duka..gembira...kehidupan mesti aku teruskan...untuk aku banggakan dimasa depan....

aku harus percayakan diri sendiri..untuk aku teruskan hidup aku sekarang...walaupun kadangkala kita tidak boleh menentukan keputusan mana yang betul untuk kita pilih....tapi percayalah setiap keputusan mesti ada hikmah...Nya...Insyallah.....

Tiada ulasan: