Isnin, 6 Disember 2010

balik kampung

salam...

5 hari lepas aku balik kampung suami aku kat felda purun pahang...pas ni lambat sket la aku balik pahang lagi..sebab due aku pun bulan depan je...balik kali ni nak jumpe sepupu anak aku yang tinggal kat sarawak...memang susah diorang nak trun semenanjung..sib baik cuti sekolah...cuti panjang sebab dioarang cikgu...jadi cuti sekolah tu memang diorang tunggu punye la nak balik kampung...

yang seronoknye anak aku la dah jumpe sepupu die...dah x ingat kat maknye...sibuk nak main je....dapat la aku rehat sket..hehe...

irsyadi dengan sepupu..syamil..

mase nak balik plak...sebelum keluar dari felda purun tu..tepi-tepi jalan mesti ade orang jual sayur-sayur kampung...ikutkan kat peedee ni pun ade..saje je shopping kat tempat lain..hehe..beli buat ole-ole je...rambang gak mate aku nengok..macam-macam jual sayur kampung...rase cam nak borang je sume...tapi sebab bawak kete pun viva je...mane aku nak sumbat lagi..hehe..so aku beli sayur yang mahal jual kat peedee...tapi murah jual kat sane..aku beli pucuk meranti dengan cendawan tekukur...cendawan tekukur ni susah sket nak dapat kt peedee...klu ade pun mahal...jadi dah murah tu aku sebat 2 mangkuk...hehe..

ni pucuk meranti dengan cendawan tekukur

dalam perjalanan nak balik..teragak plak nak singgah ulu bendul...time ni perut pun dah lapa...makan dulu pastu nak lepak kat tepi sungai...main-main air ke ape...tapi mase tu plak hari mau hujan daaa....dah ambik gambar...pastu trus je balik....

bergambar dengan mak..x dapat mandi -mande..

hepi je budak kecik ni...bergambo dalam hujan..hehe

sebelum hujan turun lebat...baik kiteorang balik..last-last sampai sandal aku pun putus...geram betul orang nak cepat die ble plak wat hal...

Tiada ulasan: