Rabu, 14 Mac 2007

seiring dan sejalan......

hr ni ujan turun dgn lebatnyer.....habis kasut aku masuk air....da naik motor...lain la naik kereta....sebenar nyer aku nak cerite sal....kaum lelaki yg sudah mendahului dr kaum wanita.....ape contoh paling terdekat ialah...bdak lelaki yg keje ngan aku skang....bkn nak menilai yg buruk...cume bangge sungguh....melihat prestasi mereka yg boleh memasak....dan selalunyer memasak nih....dimonopoli oleh kaum wanita....tp ade jugak wanita yg tak pandai masak.....masak air je tau!!memalukan sungguh.....tp x semue wanita begitu....mungkin ade diantara wanita yg x minat langsung....untuk memasak....ini mungkin merugikan mereka....

dan aku selalu memerhati mereka iaitu.....kaum lelaki bile memasak.....ade diantara mereka...mempunyai kelebihan yg tersendiri....maksudnyer kelembutan mereka memasak....gaya...dan kadang-kadang mereka lebih berseni.....bukan aku memperlekeh kaum wanita....cume hanye memuji kaum lelaki...

bg kaum wanita yg masih lagi kurang berminat utk memasak....fahami lah walaupun seganas-ganas lelaki....ade diantara mereka....yg berseni tangan nye.....lembut akal...untuk memahami....apa yg dinamakan...masakan....


Tiada ulasan: